woensdag 10 december 2008

Vrijdag 12 december: "Bij vlagen collages... Hommage aan Louis Lehmann"

Foto: Alida Beekhuis

Met: Erik Bindervoet (o.v.), Anneke Brassinga, Tsead Bruinja, Guus Janssen, Dick Leutscher, Diana Ozon, Hans Plomp


‘Ook maakte hij bij vlagen collages [...] Zijn leven lang heeft Louis trein- en buskaartjes, entreebewijzen en zo meer bewaard, die hij ooit wilde verwerken tot een collage ‘Les voyages forment la jeunesse’.’ (Alida Beekhuis in de introductie van Laden ledigen. Een keuze uit hervonden werk. Bezige Bij, 2008)

Een avond rondom dichter, reiziger, scheepsarcheoloog, essayist, tekenaar, vertaler, componist, prozaïst, vrijdenker, (tango)danser, surrealist, deejay en eclecticus Louis Lehmann (1920).

Van mij kan men zeggen
dat ik mij verlies
in kleinigheden
Maar ook dat ik mij erin vind.

Perdu vroeg sprekers met een even scherp oog voor bijzaken als Louis Lehmann een collage te presenteren, op basis van zijn en hun eigen werk.

Aanvang: 20.30 uur; zaal open: 20.00 uur.
Reserveren kan via deze link

Geen opmerkingen: